Welkom

Welkom op mijn Fotografie-Blog. In 2008 heb ik mijn eerste spiegelreflex camera gekocht. Ik vind het heerlijk om te fotograferen, de wereld door mijn lens. Ik fotografeer eigenlijk van alles, van bloemetjes of stranden tot kastelen. M'n echte passie is echter het fotograferen van leegstaande vervallen gebouwen, oftewel Urbex fotografie. Uiteraard met respect voor de locaties die ik betreed... "Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints". Helaas kan ik er door ziektes niet zo vaak op uit als ik zou willen, maar de keren dat we gaan geniet ik voor twee!

maandag 4 mei 2015

Chateau Noisy

Chateau Noisy is gebouwd in 1866. Het kasteel heeft verschillende taken gehad en staat ook bekend als Chateau Miranda. Tot en met de Tweede Wereldoorlog bleef het kasteel bewoond. Vanaf de Tweede Wereldoorlog werd het kasteel door de NMBS gebruikt als kindertehuis en vanaf ongeveer 1980 werd het gebruikt voor buitensportactiviteiten voor kinderen. Sinds 1991 staat het kasteel leeg.
Nadat het kasteel leeg kwam te staan raakte het snel in verval. Nagenoeg alle 500 ruiten zijn gesneuveld en in sommige delen van het gebouw zijn complete trappenhuizen naar beneden gestort. Ik ben dan ook niet onnodig ver het kasteel binnen gegaan... Ik ben nog niet levensmoe... De gemeente aldaar heeft al enkele keren een bod gedaan om het kasteel en de grond over te namen maar de familie wilde geen afstand doen.  Sinds 2014 staat er een hek om een deel van het terrein, er staat een camera aan de hoofdingang en waarschuwingsborden met de afbeeldingen van een geweer op de plaats waar de omheining stopt. Ondanks de aanwezige boswachter, blijft het kasteel een geliefde locatie voor Urban Explorers. Ook wij hebben een aanvaring gehad met de boswachter. Niet op het terrein zelf, maar bij het weggaan had de beste man onze auto klemgereden. Drie kwartier heeft het geduurd voor hij (na een paar dreigementen) eindelijk zijn auto verplaatste onder het uiten van een paar franse verwensingen.... althans zo klonk het toch haha...In januari 2014 is er blijkbaar een sloopvergunning afgegeven.... Ik ben benieuwd hoelang Noisy nog blijft staan. Hoe dan ook, ik vind haar prachtig!






































Dag stoere, sterke maar vooral práchtige Noisy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten